Ajdovski Incom lani z rekordno prodajo. Kam izvozi največ sladoleda in čokolade

Posel Kaja Stepančič 30. maja, 2025 13.06
featured image

Prodaja družbe Incom je lani narasla za 14,4 odstotka in dosegla 154,8 milijona evrov. Prodajo čokolade so kljub izzivom ob drastični rasti cen kakava povečali za 36 odstotkov.

30. maja, 2025 13.06

Ajdovski proizvajalec sladoledov Incom je lani ustvaril skupno 160,3 milijona evrov prihodkov, kar je 13,4 odstotka več kot leta 2023. Dobiček iz poslovanja pred amortizacijo (EBITDA) je dosegel 25,4 milijona evrov in bil za 33,7 odstotka. Čisti dobiček se je povečal za 20 odstotkov na 7,2 milijona evrov, je družba sporočila prek Seoneta.

Družba je lani dosegla rekordno prodajo v višini 154,8 milijona evrov, kar je 14,4-odstotna rast v primerjavi z letom prej. Največ izdelkov, 94,1 odstotka, so izvozili, največji izvozni trgi so ostali Združeno kraljestvo, Nemčija, ZDA, Avstrija in Francija, navajajo v letnem poročilu. Domači trg je zrasel za 7,5 odstotka in je bil v celotni strukturi prodaje četrti največji trg podjetja.

V poročilu so izpostavili tudi širše vplive geopolitičnih pretresov, med katerimi so vrnitev ameriškega predsednika Donalda Trumpa, poglabljajoča se politična kriza v Nemčiji ter izrazit padec kupne moči v Združenem kraljestvu. Ravno te tri države so njihovi največji izvozni trgi.

Kot je v začetku aprila letos za Forbes Slovenija povedal direktor Incoma Boštjan Jerončič, v podjetju še čakajo na učinke novih ameriških carin. “Zagotovo nihče ne bo povsem ušel učinku carin, govorimo namreč o velikem odstotku – ne mi, ne naši kupci, ne trgovci in na koncu tudi ne potrošniki,” je ocenil. Med ukrepi, s katerimi bi lahko zmanjšali vpliv dodatnih carin na končno ceno izdelka, je navedel optimizacijo logistike, komercialnih dogovorov s partnerji in optimizacije izdelkov.

Prodaja čokolade poskočila za dobro tretjino

Izdelki trgovskih blagovnih znamk v lasti Incoma so lani okrepili svoj tržni delež, k celotni prodaji pa so doprinesli 62,2 odstotka. Tuje blagovne znamke so prispevale 24 odstotkov, lastne blagovne znamke, med katerimi so Leone, Al!ve in Jamaica, pa 12,1 odstotka. Z 1,7-odstotnim deležem v prodaji so sledili še drugi proizvodi.

Potem ko je Incom pred štirimi leti vstopil na trg čokolade, je lani prihodke od prodaje čokoladnih izdelkov medletno povečal za 36 odstotkov na 4,7 milijona evrov. K temu je pripomoglo veliko povečanje izvoza v Nemčijo, ki je tako postala največji trg za njihovo čokolado in prehitela Slovenijo. Po količini izvoza so sledile še Avstrija, Italija in Srbija.

V poročilu dodajajo, da je lansko leto zaznamovala nenadna in drastična 250-odstotna rast cen kakavovih surovin, ki je prehrambno industrijo postavil na preizkušnjo, še posebej pa čokoladno in sladoledno industrijo. To je zahtevalo drugačen pristop, pravijo v podjetju. Na krizo kakavovih surovin so odgovorili z razvojem lastnih alternativnih (kakavovih) oblivov s spremenjeno maščobno sestavo in vsebnostjo kakava, ki so jih aplicirali na številne sladoledne in čokoladne izdelke.

Največ poudarka na razvoju proizvodnje sladoledov

Med pomembnejšimi mejniki preteklega leta so izpostavili uvedbo popolnoma avtomatiziranega
sistema paletizacije. Nadgradili so tudi eno izmed linij za izdelavo neoblitih sladolednih palčk ter začeli razvoj več novih proizvodnih linij.

V letu 2024 so obravnavali več kot 500 projektov, največ so se ukvarjali z razvojem proizvodnje sladoledov. Največji delež projektov se je nanašal na področje sladolednih palčk.

Predstavili so tudi več novih izdelkov, med njimi sladoledno palčko PEZ, nov okus sladolednega lonca Leone, nova Al!ve proteinska namaza ter čokoladno tablico in velikonočno jajce.

Na zadnji dan leta 2024 je bilo v Incomu 619 zaposlenih, še izhaja iz letnega poročila družbe.